Faktoring – koszty i korzyści

image Koszt faktoringu jest na takim poziomie że firma lub sklep może pozwolić sobie na to aby z takich usług korzystać. Nie można tego dokładnie określić. Zależy to tak naprawdę od wartości sprzedawanych towarów. By korzystać z usług faktora musimy mieć duży procent zysku ze sprzedanej sztuki ponieważ oni biorą procent od całej ceny produktu. Prawdopodobnie gdy chcemy utrzymać zyski na wysokim poziomie trzeba będzie znacznie podwyższyć cenę co negatywnie wpłynie na konkurencyjność pod względem cen. Natomiast w tym wypadku mamy szansę uzyskać zainteresowanie przez możliwość kupowania na raty u tych którzy nie mają całej kwoty na zapłacenie i chcą rozbić to sobie na wiele części. Mamy więc zalety i wady tego rozwiązania. Koszt faktoringu jest więc różny.Wszystko zależy od tego jacy nam się klienci trafią. Jeżeli są to klienci którzy szukają oszczędności w cenach to korzystając z usług faktora mamy małe szanse na to by taka osoba kupiła w naszym sklepie natomiast jeżeli znajdzie się osoba która bardzo chętnie kupi ale na początku nie ma całej kwoty do zapłaty to mamy prawie stu procentową pewność że ta osoba zakupi u nas towar na raty.

Komentarze są zamknięte.